Top
Minnesota mining manifacturing

До луната и обратно – историята на 3М, част III

Историята на 3М   …след Втората световна войнта

вижте също:

първа част

втора част

3М медицински материалиВ средата на 50-те трима хирурзи дават идеята за самозалепващи се покривки за медицински цели. От компанията мигом откликват на нуждите на лекарското съсловие. Това взаимодействие в последствие се превръща в трайно партньорство и с годините на пазара се появяват множество продукти, посветени на здравето ни.

Най-голям успех имат превързочните материали – Active Strip Bendidzhis и гамата за оказване на първа помощ Nexcare.

3M гама от продукти Nexcare


3М грижа за кожата от NexcareВ средата на века компанията от Минесота се обръща и към фермерите. През 1957 год. тя пуска в продажбата ленти със сортови семена и помага на земеделците да подредят градините си буквално по конец. Наред с това създава и гама от почистващи продукти, която е изключително популярна и до днес.3М почистващ гел от Nexcare
С началото на 60-те години цялото човечество вдига взора си към звездите. Още с първите стъпки на човека в космоса, компанията, посветена на иновациите, неизбежно си поставя за цел да приложи целия си потенциал за овладяването на новите небесни простори. Без да се замисля за рисковете активно се включва в подготовката на американските космически мисии. Така след безброй малки стъпки – опити и грешки, през 1969 година Нийл Армстронг стъпва на Луната със своя скафандър. Малцина обаче знаят, че обувките на космическия му костюм са изработени от синтетични материали на компанията от Минесота.


 


Вижте също: До луната и обратно – историята на 3м, част I



Началото на екологичното движение през 70-те години увлича и . Фирмата започва кампания за превенция на замърсяването и разхищенията. Съвсем скоро тя въвежда „зелени” методи на производство и работа, и намира заместител на опасните охлаждащи химикали, които разрушават озоновия слой.

За защита на водните басейни пък са пуснати продуктите от гамата Powersorb, които абсорбират разлети нефтени продукти.

В същото време компанията посреща и нуждите на настроеното приключенски младо поколение. Хит стават продуктите за автомобилна поддръжка, включително първото самозалепящо се автомобилно фолио. Днес  предлага богата гама от своите:


Scotchcal и Controltac, които могат да покрият повредени или просто да декорират возила от всякакъв вид – от коли до камиони и автобуси.

Облицовка на автомобили с фолио Scotchcal


Компанията от Минесота създава още и по-леки и тънки топлоизолиращи материи с марката Thinsulate, което е добре дошло за скиорите, туристите и авантюристите. Същите тъкани успешно се използват и за шумоизолиращи инсталации. Тези и редица други нови продукти извеждат  на върха. От $2 млрд. продажби през 1972-а компанията достига годишен оборот от 5 милиарда долара в края на десетилетието.

През 80-те Минесота майнинг енд манифакчъринг се развива усилено в полето на модерните технологии. Фирмата е водещ производител на дискети и компактдискове.

3М дискети, компакт дискове, етикети


1 Comment

Comments are closed.